اخبار و مقالات

تسهیل قوانین صادراتی امری مهم درمبارزه با قاچاق میوه
تاریخ انتشار : 1395/7/3 ساعت 09:32:20



تسهیل قوانین صادراتی امری مهم درمبارزه با قاچاق میوه
۰۹:۴۱ (دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» دام قاچاق از مرز مهران وارد نمی‌شود
» سکوت وزارت بهداشت در مورد قاچاق یک نوع ویتامین C

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: دولت با تسهیل قوانین صادراتی و نظارت کافی در مرزها می تواند از قاچاق محصولات کشاورزی جلوگیری کند.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی  در خصوص واردات انار و زیتون در سه ماه نخست سال اظهار داشت: تمامی محصولات کشاورزی به غیر از موز، آناناس، نارگیل و انبه که مجوز واردات دارند، مابقی در زمره کالای قاچاق محسوب می شوند چرا که وزارت جهاد کشاورزی برای اقلام دیگر مجوز واردات نداده است.
 
وی در خصوص زیتون پرورده موجود در بازار، گفت: تمامی اقلام زیتون پرورده، هسته دار و بدون هسته وارداتی هستند که به دلیل  ممنوعیت واردات، از طریق قاچاق به کشور وارد شدند . 
 
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه  قوانین سخت گیرانه صادرات موجب سوق یافتن افراد به سمت کالای قاچاق شده، گفت: این امر پیامد های زیادی از قبیل  محروم بودن دولت از تعرفه گمرکی، ورود آفات به باغات و باقی مانده سموم و فلزات سنگین در محصولات کشارزی و درنهایت به مخاطره انداختن سلامت افراد را به همراه دارد از این رو لازم است دولت با تسهیل قوانین صادراتی و نظارت کافی در مرزها از قاچاق محصولات کشاورزی جلوگیری به عمل آورد./  باشگاه خبرنگاران جوان،